SENĀS MUIŽAS MATEMĀTIKA

Lai mācību procesu padarītu daudzveidīgāku, arvien mēdzam doties apkārtējā vidē, gan izjūtot vēstures elpu, gan veldzējoties dabas burvībā.

Šoreiz 9.klases skolēni devās Vilces muižas senajā bibliotēkas istabā, lai iejustos restauratoru lomā un nostiprinātu matemātiskās zināšanas par aritmētisko progresiju. Viņi aplūkoja sienu un griestu gleznojumus, kas atklājušies pēc 13 krāsu slāņu noņemšanas. Iespējams, ka sienas tikušas apgleznotas tādēļ, lai radītu telpiskuma ilūziju. Gleznojums bijis iluzors, arhitektonisks. Kā gan to varētu atjaunot?

Skolēni lika lietā savu telpisko domāšanu, modelējot un skicējot. Radās interesantas idejas, kā varētu atjaunot gleznojumu, kurā redzama iluzora, no dekoratīvām flīzēm veidota siena ar kolonnām malās. Izmantojot zināšanas par aritmētisko progresiju, tika skaitļots un lēsts, cik šādas flīzes būtu jāuzzīmē restauratoram pēc noteikta principa, cik rindās tās varētu izvietot, lai pietuvotos senatnē veidotajam sienas gleznojumam.

Visi darbojās ar lielu interesi un prezentēja savas idejas un iegūtos rezultātus. Nodarbības norisi vēroja arī skolas direktore Zanda Reinvalde.

Paldies Vilces muižas ekspozīcijas glabātājai Annijai Krustozoliņai par sadarbību!

Ināra Vasiļevska, STEM priekšmetu skolotāja